
Zevenvoudig MotoGP-wereldkampioen Marc Marquez verlengt contract bij Ducati tot 2028

De Spanjaard maakte in 2024 de overstap van Honda naar Ducati, waar hij vorig seizoen zijn zevende wereldtitel behaalde, zijn eerste in het rood van Ducati. Geruchten deden al sinds januari de ronde dat Marquez een principeakkoord had met de Italianen en dinsdag werd dat nieuws bevestigd.
"Ik ben ontzettend blij met deze nieuwe overeenkomst met het Ducati Lenovo Team en dat ik deel mag blijven uitmaken van deze familie", aldus Marquez. "Toen ik besloot om bij Ducati aan de slag te gaan, was ik ervan overtuigd dat dit het meest competitieve project was. Ze geloofden in mij en we hebben een band opgebouwd die gebaseerd is op vertrouwen en hard werken. Met deze contractverlenging hebben ze deze toewijding nogmaals bevestigd."
"In ons eerste jaar samen hebben we gestreden om de titel en die ook gewonnen: een onschatbaar resultaat dat bevestigt dat de weg die we hadden gekozen de juiste was. Ik blijf racen omdat ik van deze sport houd en nog ambitieuzere doelen wil bereiken. Ik ben ervan overtuigd dat dit de juiste plek is om dat te doen. Zolang ik hier ben, zal ik alles geven om de toekomst rood te kleuren", voegde hij nog toe.
In het wereldkampioenschap staat Marquez momenteel vierde, op 40 punten van leider Marco Bezzecchi (Aprilia). De Italiaan werd afgelopen weekend nog uitgesloten nadat hij een baancommissaris had geslagen tijdens de GP van Tsjechië. Marquez won die GP. In totaal staan er zeven wereldtitels op zijn palmares (2013, 2014, 2016, 2017, 2018, 2019 en 2025).



