
Wimbledon - Blockx voor confrontatie met Zverev: "Heb niets te verliezen"

"Ik zou het geen wonder noemen, want het was de bedoeling dat ik hier zou spelen", vertelde Blockx zaterdag aan Tennis Belgium vanuit de All England Club. "Na de val (tijdens de training op Roland Garros, red.) zijn we zo snel mogelijk met de revalidatie begonnen. Ik was dinsdag gevallen en probeerde vrijdag al voorzichtig te lopen. De diagnose was precies dezelfde als na de US Open, dus ik wist wat ik wel en niet kon. De afgelopen dagen heb ik trainingssets gespeeld en dat ging heel goed."
"Natuurlijk heb ik niet de meest gunstige loting gekregen", ging de Antwerpenaar verder. "Maar ik zie ook de positieve kant: opnieuw tegen Zverev spelen geeft mij de kans om iets nieuws te proberen. Spelen op Wimbledon is ook iets waar velen van dromen, ik ook."
Het wordt de derde ontmoeting in amper twee maanden tijd met de 29-jarige Duitser. In Madrid en in Rome dit voorjaar won Zverev twee keer in twee sets.
"Ik denk dat mijn spel op gras goed kan werken. Mijn opslag was goed de afgelopen weken. In de rally's moet ik durven loslaten, want op deze ondergrond wordt het moeilijk om terug in de bal te komen. Natuurlijk zal er nervositeit zijn. Maar waarschijnlijk minder dan normaal, aangezien ik de underdog ben. Wat er ook gebeurt, ik zal zoals altijd alles geven."



