
Tour de France - Lotto trekt met speciaal wielershirt naar de Tour

Caps, een West-Vlaams bedrijf dat gespecialiseerd is in tank- en laadstations, verlengde de samenwerking die sinds 2012 loopt met het team van Stéphane Heulot tot 2026. De renners zullen daarom de 112e Tour afwerken in truitjes waarop naast de naam Lotto ook de naam van Caps Energy Card prijkt.
"De Tour de France is een van de grootste sportevenementen van het jaar. Dat we nu ook op de trui staan van de Lotto-ploeg, is voor ons een unieke gelegenheid om onze visibiliteit te vergroten", stelde Xavier Dewulf, CEO van Caps, maandag bij de persvoorstelling in Antwerpen.
"Trouwe sponsors zoals Caps zijn van onschatbare waarde voor het team. We zijn bijzonder blij dat Caps ons dit wielerseizoen weer steunt en tonen dat door middel van ons nieuwe wielertenue. De naam van de ploeg verandert niet tijdens de Tour, maar met Caps als shirtsponsor zal de nieuwe merkidentiteit centraal staan. Op die manier zullen zij de komende weken duidelijk zichtbaar zijn tijdens elke etappe van de Tour", vult Kenny Provy, COO van het Lotto-team, aan.
De shirtjes werden maandag voorgesteld door de gelegenheidsmannequins Brent Van Moer en uittredend Belgisch kampioen Arnaud De Lie.
Het is trouwens nog wachten op een definitieve selectie van het Lotto-team richting de Tour de France. CEO Stéphane Heulot bevestigde tijdens een interview met RTBF wel dat Arnaud De Lie, Jenno Berckmoes en Lennert Van Eetvelt certitude zijn voor de start in Rijsel.
