Rally van Griekenland - Thierry Neuville staat aan de leiding: "Het was een geweldige dag"

ATTENTION EDITORS - HAND OUT PICTURES - EDITORIAL USE ONLY - MANDATORY CREDIT 'Hyundai Motorsport'  This handout picture, distributed by Eric Dupain, shows Thierry Neuville and Martijn Wydaeghe during the WRC EKO Acropolis Rally Greece 2026. PHOTO HANDOUT HYUNDAI MOTORSPORT  *** Belga and Belga Editorial Board decline all responsibility regarding the content of this picture. ***

Neuville nam vrijdagochtend de leiding om die in de daaropvolgende rit heel even aan zijn teamgenoot Adrien Fourmaux (Hyundai i20 N) te laten. Maar Fourmaux reed lek en sluit de dag af als derde. Neuville won één rit en pakt op regelmaat de leiding. "Het was een geweldige dag", glunderde Neuville in de mediazone van Loutraki. "De wagen was goed, ik had er veel vertrouwen in. Ik probeerde het ritme goed te doseren, me aan te passen aan de omstandigheden en voluit te gaan als de weg schoon was, en vervolgens rustig te rijden als de omstandigheden ruw waren. Ik denk dat we vandaag gedaan hebben wat we moesten doen. Maar natuurlijk heb je altijd dat tikkeltje geluk nodig om de dag goed door te komen. We rijden aan de leiding, maar de rally is nog lang. Het is nog niet voorbij. We moeten proberen om morgen onze prestatie van vandaag te herhalen."


Ogier is de enige die in de buurt van Neuville kan blijven. De Fransman won, net als Neuville, een rit. "De grootste uitdaging van de dag was om uit te problemen te blijven", zegt Ogier. "We wisten dat het vandaag heel zwaar zou worden voor de banden. De rit die we twee keer reden was extreem slijtend voor de banden. Op voorhand wisten we dat het er vooral op aan zou komen om gewoon te overleven. En dat is ons gelukt. Soms was het op het randje. In deze omstandigheden moet je gewoon rijden, je kan geen gas geven en gewoon heel rustig rijden."

Author
Starsporttv
Redactie
Bijgewerkt op 26 juni 2026
Deel dit artikel
Footer background