
Rally van Griekenland - Ogier is stevig leider na lekke band Neuville

Tijdens de tweede doortocht van de 25.39 km lange rit van Aghii Theodori reden zowel Ogier als Neuville op een bijzonder cassant parcours voluit, tot Neuville iets over halfweg de rit twee keer lek reed en van het gas moest. Neuville stopte niet om de band te wisselen en verloor uiteindelijk 53,5 seconden. "Dit is zo ongelukkig. Ik weet niet wat er gebeurde. Eerst kreeg ik een alarmsignaal dat ik links vooraan lek stond, maar dat alarm verdween. Nadien stond ik zowel links als rechts achteraan lek. Het had goed geweest om tot het einde met Sébastien te strijden voor de zege. Ik ben zeer ontgoocheld en weet eigenlijk niet wat te zeggen. Het team had deze zege zo verdiend. In de volgende rit moeten we het slim aanpakken en de tweede plaats veiligstellen", zei Neuville aan de finish.
Ogier won de KP en lijkt op weg naar een tweede zege in de Rally van Griekenland, zijn tweede van het seizoen, zijn 69e in zijn carrière. Aan de finish van de voorlaatste rit vernam Ogier dat Neuville lek was gereden. "Er kan altijd van alles gebeuren. We moeten het afmaken, maar het wordt nog een zware klus. Tot nu toe gaat het goed", zei Ogier.
Zondagnamiddag wordt de afsluitende powerstage van de Rally van Griekenland gereden.



