
Jupiler Pro League - Pro League stelt met nieuwe wedstrijdbal "teamspirit" voorop

Het gaat om de tweede generatie wedstrijdbal uit het partnerschap tussen de Pro League en Decathlon. Het centrale thema is "teamspirit" en de boodschap daarbij luidt dat het moderne voetbal meer is dan individuele klasse, dat het draait om teamspel. Als kleur is gekozen voor een krachtig palet van oranje en groen dat scherp contrasteert met zwart. Deze kleuren zorgen voor een optimale zichtbaarheid op het veld én, zo klinkt het, brengen een frisse, dynamische energie. Daarnaast is ook een '+'-symbool verwerkt in de bal. Dat is een verwijzing naar het "kloppende hart" van het moderne voetbal: het collectief. Elke pass, loopactie en combinatie is een verwezenlijking en de verdienste van de hele ploeg, stellen de ontwerpers.
Voor de Pro League gaat de samenwerking met Decathlon om "een cultureel partnerschap dat aansluit bij haar langetermijnvisie voor het Belgisch voetbal". Sinds de samenwerking met Decathlon spelen alle veertig teams in de Jupiler Pro League, Challenger Pro League en Lotto Super League met dezelfde bal. "Met Decathlon hebben we een partner die niet alleen kwaliteitsmateriaal levert, maar ook onze waarden deelt", stelt Lorin Parys, CEO van de Pro League. "Kipsta staat voor innovatie, duurzaamheid en toegankelijkheid en zet net zoals wij in op competities die constant vernieuwen, sportief sterk zijn en maatschappelijk relevant blijven. Samen zorgen we ervoor dat duizenden spelers, van jeugd tot prof, met topmateriaal kunnen presteren en groeien. Decathlon bouwde verder op de bal van de voorbije twee seizoenen en hield in het nieuwe ontwerp rekening met de feedback van de spelers."
