
Hockey pro League - Kapitein Arthur Van Doren is fier op zijn team: "Winnen moet je leren"

"Dat gevoel dat we wedstrijd na wedstrijd hebben moeten vechten, daar kunnen we enorm veel uit halen. Na twee lastige wedstrijden de afgelopen dagen hebben we vandaag de wedstrijd in eigen hand genomen en laten zien dat we weer in de buurt van onze topvorm komen. Bijna een jaar lang hebben we gestreden tegen de beste acht landen van de wereld, waarbij we slechts één wedstrijd hebben verloren en al een speeldag voor het einde kampioen werden. Dat geeft een geweldig gevoel."
"Met de olympische kwalificatie op zak kunnen we nu al naar de Spelen in Los Angeles toe plannen. En we kunnen al beginnen met de volgende generatie klaar te stomen. Maar voor het nakende WK biedt dit geen garantie. Er zijn positieve ontwikkelingen in ons spel, maar we kunnen nog veel beter."



