
“De mijne(n) en de uwe”: ontdek hier het nieuwe nieuwe home & away kit 2025-2026 KRC Genk

De mijne(n) en de uwe. Met die krachtige campagneslogan lanceerde KRC Genk donderdagochtend haar nieuwe first- en second kit voor het seizoen 2025–2026. Een verwijzing naar de Genkse mijngeschiedenis en de schijnbare tegenpolen die de stad kenmerken, maar in blauw en wit samenkomen tot één krachtig geheel. De eerste ploeg trekt het nieuwe shirt zaterdag voor de eerste kaar aan tijdens de galawedstrijd tegen het Spaanse Rayo Vallecano die wordt afgewerkt op de jaarlijkse fandag.
Onder de noemer “de mijne(n) en de uwe” smelten in de shirtcampagne verschillende achtergronden en identiteiten samen tot één geheel. De campagne wordt afgetrapt met een krachtige videocampagne, ingesproken door Genkenaar Alessandro, en draait rond authentieke Genkse plaatsen en ontmoetingen. Van oud-mijnwerkers over grote helden tot kleine maestro’s. Van ‘stokken’ eten aan de Molenvijver tot zingen op Tribune Zuid. Onze kleuren dragen we met trots. Op onze grond, op straat, overal.
De homekit blijft trouw aan het klassieke blauw-wit, met subtiele accenten die verwijzen naar de iconische kruisstructuren van de mijnschachten. Beide shirts werden ontworpen in samenwerking met shirtpartner Nike en in samenspraak met vertegenwoordigers van het OSV en Tribune Zuid.




