
BK wielrennen - Kersvers kampioene Bossuyt is dolgelukkig: "Ga mijn mooie Belgische trui tonen in de Tour"

"Deze titel brengt heel veel emoties met zich mee", pufte ze na afloop. "Ik had die zwarte periode, de dopingschorsing, al achter mij gelaten. Ik wil de mensen dichtbij mij, zoals Febe Jooris, bedanken voor alle steun. Ik hoop dat dit alles de start is van iets moois. Ik was al zo blij met die ritzege in de Ronde van Spanje, maar dit vandaag is nog beter. Ik heb hier echt geen woorden voor. Ik mag met die mooie trui naar de Tour. Daar wil ik dat shirt zeker tonen."
Ploeggenote Justine Ghekiere was mee met een vlucht, ging het daarna nog eens alleen proberen en zette op die manier de andere teams onder druk. "Dit is een mooie ploegprestatie", knikte Bossuyt. "Justine had wel Sandrine Tas en Fleur Moors mee en dat waren toch wel gevaarlijke klanten, zeker mocht het tot een sprint met drie komen. Gelukkig voor mij smolt het in de laatste kilometer allemaal samen en konden we uiteindelijk spurten voor de zege. Tas begon van ver, maar ik hield vooral Lotte Kopecky in het oog. Zij was voor mij de te kloppen renster. Ik kon de perfecte sprint rijden. Ik had volledige controle. In de laatste 250 meter gaf ik vol door en werd ik Belgisch kampioene."



